Krummavísur - Voces Thules

Coś na ciężkie czasy. Zima przed nami i przed krukami.

Krummi - to taka miła islandzka nazwa kruka. Hrafn nie brzmi tak sympatycznie. Kruki to mądre ptaki, o czym doskonale wiedział Odyn. Inteligentne... Podobno inteligentne stworzenia lubią się bawić. Kruki lubią się bawić. Ja natomiast mam z tym pewien kłopot, ergo nie jestem inteligentny - w żadnej dziedzinie nie jestem profesjonalistą, więc i z zabawą nie bardzo mi idzie - a cóż jest poważniejszego i bardziej domagającego się profesjonalizmu od zabawy?

Myślę, że, mimo wszystko, kruk ma łatwiej, bo wykluwa się z jajka, i natychmiast robi się z niego właśnie profesjonalny kruk. Choć jego życie nie jest wcale proste, zwłaszcza gdy przyjdzie zima, co wszystko mrozi... Jak przeżyć, co zjeść?... Zawsze jednak coś słabszego padnie, więc zabawowy kruk może załapać się na mrożonkę...

Mistrzowie przetrwania. I wspaniałe ptaki.

No i cóż - wszystkim życzę przetrwania... Przed nami zima, dosłownie i w przenośni. To drugie przynajmniej dla drugiego sortu...

Zwrotki o kruku. Na męskie głosy...

Komentarze

  1. Kruki u mnie nie mają łatwo. Otóż ja gdy zbliżają się chłody za drogą umiejscawiam na drzewie karmnik i sypię tam ziarnka słonecznika dla takich małych skrzydlatych wyżeraczy. Czasami widuję, że jakieś wielkie ptaszyska - kruki/gawrony/gapy/itd. próbują się tam "logować" i płoszą tych maluczkich. Wtedy otwieram okno, bach - huknie wystrzał ostrzegawczy- próżne nicponie w popłochu podrywają się do lotu i odlatują. Po kilku minutach towarzystwo maluczkich znów ucztuje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jóhann Sigurjónsson. Fjalla-Eyvindur

Kreml

Moc śnieguły, czyli duszpasterstwo koło lodowca

Lokasenna, czyli pyskówka na górze albo kto jest bardziej niemęski

Na nieskończonej. Steinn Steinarr

Arne Garborg. Śmierć

Breiðfjörð

Halldór Laxness. Brekkukotsannáll, czyli tolerancja w torfowej chatce