Lustra twarzy szuka sen

 Z "Powtórzonych słów":

Guðbergur Bergsson

Śniłem

Śniłem raz,

że znalazłem kawałek

lustra, i szczęśliwy byłem,

mogąc patrzeć 

na siebie, patrzeć

na swoją twarz.

Spostrzegłem, że brakowało mi oka.

 

Śniłem,

że znalazłem kawałek

szkła, i szczęśliwy byłem,

bo mogłem patrzeć na siebie,

na swoją twarz

poprzez ten drobiazg.

 

Przyśniło mi się,

że sen - to ja,

a sen ten szukał twarzy

lustra bądź szkła.

     przełożył Kiljan Halldórsson

*

Z tomu Endurtekin orð (Powtórzone słowa), 1961 

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jóhann Sigurjónsson. Fjalla-Eyvindur

Kreml

Moc śnieguły, czyli duszpasterstwo koło lodowca

Lokasenna, czyli pyskówka na górze albo kto jest bardziej niemęski

Na nieskończonej. Steinn Steinarr

Arne Garborg. Śmierć

Breiðfjörð

Halldór Laxness. Brekkukotsannáll, czyli tolerancja w torfowej chatce